مولا علی (ع)

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است


بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر در سیستان و بلوچستان واجد شرایط رای دادن هستند. 

درصد مشارکت آخرین دوره ریاست جمهوری در استان نزدیک به  72 درصد بوده است این قابلیت رای موجب شده تا نامزدهای مختلف ریاست جمهوری بر صندوق رای مردم سیستان و بلوچستان حساب باز کنند, اما آنچه در این میان مهمتر از نظر نامزدهاست، نظر مردم استان است که به چه کسی رای می دهند. 

دو تفکر اصلی در این میان مطرح است اینکه کل آراء استان به سبد یک نفر ریخته شود و مطالبات تنها از وی خواسته شود و آن دولت  خود را وامدار رای استان بداند و تفکر دوم اینکه تخم مرغ ها بجای یک سبد در سبدهای مختلف چیده شود . 

تفکر دوم معتقد است ریختن رأی استان در سبد یک فرد نفی آزادی رأی دادن است چون معمولا با تراشیدن برخی معذوریت ها و توجیهات این کار صورت می گیرد.  

از طرف دیگر این اقدام موجب اعتراض و نارضایتی دیگر کانون ها و جریان های سیاسی رقیب می شود بخصوص که جریان سیاسی دیگر ولو اینکه رأی نیاورند اما در بدنه حاکمیت صاحب قدرت و نفوذ هستند و دلیلی منطقی برای انحصاری شدن رأی مردم استان نمی یابند. 

از این منظر التزام به ریختن رأی استان در یک سبد یعنی بی بهره ماندن و استفاده نکردن از ظرفیت دیگر نامزدها تلقی می شود. 

از این رو بهترین راه برای مردم در حین حضور حداکثری، آزادی در انتخاب و توجه به همه سبد های رای براساس تصمیم منطقی خودشان است.

البته برغم اهمیت این رویکرد برای سیستان و بلوچستان تیم های تبلیغاتی نامزدها سعی دارند باانحائ مختلف کل ارائ سیستان بلوچستان در سبد نامزدشان ریخته شود.

در چنین شرایطی مردم استان باید بیش از هر زمان مراقب باشند تا از مدار مصلحت اندیشی برای استان خارج نشوند. 

مردم استان در این ایام باید بیش از هر زمان مراقب سخنرانی های احساسی، شعارهای احساسی و وعده های احساسی باشند.  

هیچ چیز نباید مانع تحقیق، ارزیابی،تنوع سلایق و تلاش برای یافتن افراد اصلح در ما شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۸:۱۵
شهرام علی احمد

وقتی نام حسین می شود سلام اولین عبارتیست که برلب جاری می شود. محبت حسین یعنی محبت پیامبر چراکه اوجان پیامبر است محبت حسین یعنی نمازشکر پیش درگاه حق برای نعمت حسین ،محال است قلبی حسینی شود وعزیز نشود ،محال است ملتی زیر علم حسینی برود وذلت پذیرد،کشتی حسین ،سفینه نجات است .

طوفان نوح پیش طوفان حوادث  آخرالزمان هیچ است ودراین میان  تنها راه نجات کشتی حسین است ،ذره ای ازحب حسینی به فرمانده لشکر یزید رسید ،حرشده وآزاده ،قدمی از راه حسین منش یک هندو شد واو گاندی ناجی هندوستان شد از دست کهنه کارترین استعمارگر، برگی ازدرس عاشورا به ایران رسید وکشور ما شد امید اسلام وقرآن درمقابل سلطه کفرجهانی ،خارچشم شیطان شد ،نسیمی ازپرچم خیمه حسینی وزیدن گرفت ولشکری به اسم سپاه تشکیل شد ،سپاهی که اگرنمی بود به تعبیر امام خمینی رحمه الله، کشور نبود .مقاومتی نبود که جلوی تکفیر وصهیونیزم  شیطان جهانی بایستد .حسین یعنی هیات من الذله  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۴:۳۷
شهرام علی احمد

معجزه ای برای قلب ها  

آمد تا رحمتی برای جهانیان باشد

جامعه عصرش را ازجهالت نجات داد و به جهانیان بعد ازخود راه نجات را با معجزه قران و میراث اهل بیت اش  نشان داد . مهر وخلق و رحمت پیامبری اش هرآزاده ای را جذب می کند این خصلت ها باعث شد تا شیاطین برای بستن راه دعوتش به او برچسب ساحری ، داستان گویی و...بزنند.

محاصره اقتصادی کردند ،جلای وطنش دادند و چه جنگ ها که براو تحمیل نکردند اما در میان این کارزارها او همواره اهل مکارم اخلاق بود . فتح الفتوح پیامبر فتح مکه بود فتحی که نه با شمشیر بلکه با پیام اسلام ناب صورت گرفت  . آری اگر حقیقت اسلام  ناب محمدی ارایه شود نه فقط مکه ، بلکه امروز اروپا ، امریکا و ... فتح می شوند .آدم ها به هررنگی که باشند آغوش قلبشان دربرابر اسلام ناب گشوده می شود.

داستان نسخه های جعلی ازاسلام بخاطر همین است که کسی درجهان به نسخه اصلی دست نیابد. 

براساس آماروتحلیل ها اگر موج طالبان و داعش ایجاد نشده بود،  اروپا و امریکا مثل مکه فتح می شدند . اینکه عده ای می گویند چرا  ایران درپی صدور انقلاب اسلامی است پاسخش همین جاست که ما می خواهیم شمه ای ازاسلام ناب محمدی را به دنیا آنهم فقط بگوییم . علت اینهمه ترس بخاطر همان قلب هایست که شیفته این پیامند نه بخاطر حمله و خطرنظامی ایران .

 تمام هنر ،اقتصاد ،سیاست ،رسانه سلطه گران این شده که بگوید اسلام و پیامبرما دین خشونت است طوری که حتی خودما هم باورکنیم هرجا ترور و بمبی درکار است پای  مسلمانها درمیان است .

برای گرفتن جشن بعثت و حرکت درمسیر رسالت پیامبر کافیست اورا همانگونه که هست معرفی کنیم ،قران معجزه اش را به مردم دربند سکولاریسم ،لیبرالیسم و...برسانیم ،سیره واهل بیت اش را معرفی کنیم  آنگاه فتح المبین ها صورت می گیرد ابزار این کار هم الحمدالله بدست خودشان ایجاد شده است .

دنیای ارتباطات از هرقسم و هرشکل آن بجای سرگرمی واتلاف وقت ، بهترین شریانی است که می شود قطره ای از رسالت احمدی درآن ریخت و آبادی ها برپا کرد .چرا که او رحمه للعالمین است .

کافیست که قلب ها را درمسیر وزش نسیم محمدی قرار دهیم آنگاه بیش از هراجلاس  ،کنفرانس و مذاکره ای  ثمره بخش خواهد بود. چراکه رسالتش معجزه ای درقلب ها به پا می کند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۸:۱۸
شهرام علی احمد